In gesprek met onze klant Port of Amsterdam

Port of Amsterdam was op zoek naar een efficiënte manier om administratie en verschillende declaratiesoorten makkelijker te maken voor medewerkers. Daarom besloten ze de overstap te maken naar Reisbalans. Wij spraken met Janet Zoer, hoofd HR bij Port of Amsterdam, over waar ze tegenaan liepen en hoe Reisbalans daarbij hielp. Medewerker Mia Kljuco vertelt over hoe collega’s de overstap naar Reisbalans hebben ervaren.

Pand Amsterdam

Havengebouw Amsterdam

Makkelijke administratie voor medewerkers

Een belangrijke reden om over te stappen naar een nieuw systeem was het makkelijker maken van de administratie van zowel kilometer- als thuiswerkvergoedingen. Daarnaast maakte de nieuwe wetgeving rond de registratie van zakelijke mobiliteit het noodzakelijk om over te schakelen naar een nieuw systeem. “Dat kunnen we op deze manier wel, en dat konden we niet met ons oude beleid”, zegt Janet.

 

Eén platform voor alle declaraties

Port of Amsterdam wilde verschillende declaratiesoorten in één systeem samenbrengen en vond in Reisbalans de ideale oplossing. Daarnaast was het belangrijk dat het nieuwe systeem gebruiksvriendelijk was voor medewerkers.

 

Heldere communicatie naar medewerkers

“De communicatie hebben we heel erg samen met Reisbalans gedaan”, zegt Janet over de interne aankondiging. “Het mooie aan Reisbalans is dat ze een heel mooi communicatieplan hebben liggen dat je kunt gebruiken.” Dit hielp bij een soepele overgang naar het nieuwe systeem.

 

Positieve ervaringen van medewerkers

De medewerkers van Port of Amsterdam hebben de overgang naar Reisbalans als zeer positief ervaren. “En vooral omdat zij geholpen werden in hun administratie rondom declareren.” Met name het wegvallen van onnodige administratieve lasten, zoals het zelf afsluiten en declareren van OV-abonnementen, wordt enorm gewaardeerd.

 

Makkelijker reizen met het OV

Dankzij de mobiliteitskaart hoeven medewerkers geen saldo meer voor te schieten, wat het gebruik van het openbaar vervoer nog aantrekkelijker maakt. “In principe gaat het dus allemaal automatisch via de mobiliteitskaart en wordt het verrekend met de werkgever”, zegt medewerker Mia. Tot slot organiseerde Reisbalans een demo voor medewerkers van Port of Amsterdam, met de mogelijkheid om vragen te stellen en de dienst verder toe te lichten.

 

Bekijk het hele verhaal van Port of Amsterdam hier:

Net als de Port of Amsterdam jouw zakelijke mobiliteit vernieuwen?

Vul het formulier hieronder in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.